De la copil isteţ, vânzător de chibrituri şi creioane, la antreprenor de succes.
Aşa ar putea fi sumarizată povestea suedezului Ingvar Kamprad, cel care a făcut posibil fenomenul IKEA (I = Ingvar, K=amparad, E= Elmtaryd (ferma în care a crescut), Agunnaryd (numele satului).
Deşi era doar un puşti, vindea chibrituri cumpărate angro din Stockholm, în satul natal, încă de la vârsta de 5 ani. A continuat cu peşte, creioane şi decoraţiuni de Crăciun, folosindu-şi bicicleta pentru a le transporta.
Banii cu care a fost răsplătit de tatăl său la vârsta de 17 ani pentru rezultatele bune obţinute la şcoală, în ciuda faptului că suferea de dislexie, l-au impulsionat să facă primul pas şi să contureze o afacere adevărată.
A început prin revânzarea mobilierului de la producători locali şi pentru a asigura preţuri mici, transporta produsele folosind un cărucior pentru lapte. Acţiunile lui au fost însă contestate de producători şi concurenţi, aşa că, la numai doi ani de la lansarea brandului IKEA, a fost obligat să îşi producă singur mobilierul. În noul său plan era mobilierul care să poată fi transportat şi asambalt uşor. Şi mai mult decât atât, să fie cu un aspect modern şi uşor de adaptat în spaţii mici.
Afacerea a crescut de la an la an, iar brandul IKEA a ajuns în 38 de ţări cu aproximativ 300 de magazine.
Ca şi mulţi alţii, Ingvar Kamprad, a început de la o simplă idee care i-a adus succesul. Înscrie-ţi ideea şi îţi oferim un start bun.
Experienţa noastră şi şansa de a câştiga cei 3000 euro.